♪♫•*¨*•.¸¸❤¸¸.•*¨*•♫♪ wElCoMe tO kNoUr iNc ArEa ..tQ FoR vIsiT mY bLoG. (◕‿◕✿) .. !

Followers

Tuesday 3 May 2011

KuAnTaN Oh KuANtaN

      Sempena cuti hari pekerja ..aku plan g uma pija kat kuantan,pahang. plan ngan wawa mmg dah lama..disebabkan masing2 bz .kitorg pilih date tu utk g uma pija. .. akhirnyer sampai gak tarikh yg aku plan tu..  dan 1st time jugak la aku drive menghala ker pantai timur.. ermmm perasaan bercampur baur.. takut ader.. xcited ada.. huh.. nasib baik wawa org temerloh.. jadi dia la guide aku g saner.. actually jalan bengkang bengkok tu jap jer kat area karak-genting.. pastu dah jalan cam highway biasa... dr klang aku ajak wan teman aku.. pick up wawa kat kl n then terus gerak ke pantai timur.. 6.30 dah gerak.. sebab takut jem.. yer la cuti direct 3 hari kan. .
tujuan utama aku dtg kuantan ni sebab nak jumpa family pija.. dah lama aku kenal tp x pernah jumpa.. pija jer selalu dtg umah aku... malu aku ..mama dia asyik tanyer pasal aku.. jadi kena g gak... sebab aku sayang pija cam adik beradik aku sendiri...  kitaorg singgah umah wawa dulu kat temerloh amik IKAN PATIN.. seponser dr abah WAWA... hikhik... itu la kebanggaan temerloh.. skrang aku jadi ketagih mkn ikan patin.. heheheh...SEDAPPPPPPPPPPPPPPPP... tghri kitaorg sampi umah pija... sampai depan pintu umah lagi.. senang jer umah dia sebeno nyer... x sesat pon.. ceh  BERLAGAK.. kihkih...




family pija terima kitaorg seperti saudara sendiri.. mama ,adik pija baik sgt... peramah... akhirnyer dpt gak bersua muka ..selama main kirim2 salam jer.. hehehehe... dah alang2 g umah pija tu...pija pon ajak kitaorg jalan2 kuantan,, sambil2 cuti2 MALAYSIA.. ahaks... kuantan ni mmg dekat ngan pantai2... sepanjang jalan .... makan pon sedap2... ala2 pantai timur... MURAHHHHHHHHHHHHHHH.... malam tu pija ajak kitaorg g makan kat tanjung lumpur.. tmpt makan ikan bakar paling femes kat kuantan...




 BESOOOO gler sotong kat sini..hahhahahaha... ramai org..siap kena tunggu turn plak tu.. maybe sebab cuti hujung minggu + ade jom heboh kat kuantan... ALHAMDULILAH dapat space kat atas.. makan bersila.. serve slow... ramai org sgt kot.. .. org2 tv3 pon makan kat sini.. ANA IKAN BAKAR PETAI..  fofular sejak masuk jalan2 cari makan.. rasa A++++.. SEDAP.. berbaloi tunggu lambt.. murah gak la.. pija belanja.. THANKS PIJA.. 



kat kuantan ..kejer nyer makan jer.. hikhik.. aku mmg teringin gila mkn SATA ni. pija g bawak makan kat gerai sata .. rezeki aku n da  geng.. pakcik tu tgh bako panas2  kitaorg dtg....wahhhhhhhhhhhhh.... sedapppppp... rasa ikan ... urmm yummy...
 kuantan makan A++..pagi2 kat umah pija dah mkn nasi minyakk.. mak pija plak masak ikan patin masak tempoyak... perghhhhhhhhhhhhhh.... terangkat ..makan bertambah2.. tanpa segan silu.. aku ,wan n wawa... mkan siap kuar segala air ...hahahh.. meleleh..dr idung la.. peluh jgn ckp la.. MENITIS... arghhh aku x peduli.. janji nikmat ikan patin aku rasa...hikhik..mak pija masak mmg sedap... sampai x sempat amik  pic ikn patin.. terlampau syokkk punyer pasal... hikhik..
mmg best pecutian kali ni.. dalam masa  3 hari.. smua tmpt kitaorg g.. thanks utk family pija..sebab tumpang dok ctu.. oo yer byk tmpt aku g ngan pija.. sg lembing,teluk cempedak.. cherating.. tu nnt aku citer next tag.. x larat nak citer smua skali... INSYAALLAH klu ader rezeki lagi..mmg aku nak dtg umah pija lagi.. sronok sgt...  CAYANG PIJA.

knour jopri a.k.a norliza jopri

No comments:

Post a Comment